Marzec, 2011

Dystans27.23 km Czas01:23 Vœrednia19.68 km/h VMAX32.40 km/h
Temp.24.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
China Town
Dzisiaj po pracy odebraliśmy rowery z serwisu i postanowiliśmy je przetestować. Jak się później okazało, chłopaki nie wykonali dobrej roboty, właściwie to nie zauważyłem różnicy.

Najpierw pojechaliśmy do City w kierunku China Town, tam zrobiliśmy krótki postój na kilka fotek i dalej ulicami pojechaliśmy do Hamilton. Zaczęło padać więc zatrzymaliśmy się w restauracji, w której kiedyś pracowałem. Gdy przestało padać do domu wróciliśmy nad rzeką.

China Town © kosiasz
Dystans35.51 km Czas02:12 Vœrednia16.14 km/h VMAX41.10 km/h
Miasto noca
12h w pracy to już normalka więc postanowiliśmy wykrzesać dodatkowe siły i wieczorem wyskoczyliśmy na rowery. Piotrek powiedział, że nie był jeszcze nigdy w dzielnicy Bulimba więc wyruszyliśmy w tamtym kierunku.

W pierwszą stronę pojechaliśmy północnym brzegiem rzeki przez City, New Farm, Teneriffe. W Powerhouse odbywa się teraz coroczny comedy festival, o tej porze jednak widzieliśmy jedynie ludzi wychodzących po występach kabareciarzy.

Brisbane Comedy Festival © kosiasz

Rzekę, żeby dojechać do Bulimby postanowiliśmy przekroczyć przez Gateway Bridge (otwarcie ścieżki rowerowej było w czerwcu zeszłego roku). Na szczyt prowadzi ok 1km 5% podjazd. Na górze zrobiliśmy sobie postój, Piotrek jeszcze się nie przyzwyczaił do SPD i miał bliskie spotkanie z betonem. Niestety przy okazji upadku przestała działać manetka od przedniej przerzutki. Szybko skorygowaliśmy naszą trasę powrotną i wycieczkę skończyliśmy w Bulimba. Czekając na City Cata (prom) zaspokoiliśmy pragnienie zimnym piwkiem.

Bulimba Ferry © kosiasz

Piwko na zmęczenie © kosiasz

Po drodze zrobiliśmy sobie jeszcze kilka zdjęć na wodzie.

Brisbane nocą © kosiasz
Dystans12.88 km Czas00:46 Vœrednia16.80 km/h VMAX36.90 km/h
Temp.25.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Jazda testowa
Po powrocie do domu przed drzwiami mojego pokoju znajdowała się spora paczka. Od razu z Piotrkiem wiedzieliśmy co się w niej znajduje - nasze zamówienie rowerowe z Anglii. Szkoda tylko, że paczka nie dotarła 2 dni wcześniej przed Mt Coot-tha Challenge.

W paczce najważniejsze były buty i pedały SPD, trochę się pomęczyliśmy, żeby je wymienić w naszych rowerach. Oprócz tego spodenki, rękawiczki, okulary, torba pod siodełko, plecak itp.

Jak udało nam się wszystko zamontować wybraliśmy się na jazdę testową. Na początku mięliśmy problemy z wpięciem się, ale po kilku próbach wychodziło nam to już całkiem dobrze. Trasę zrobiliśmy krótką, ale urozmaiconą, żeby spróbować podjazd, zjazd i płaski odcinek.

Kangaroo Point © kosiasz
Dystans84.60 km Czas04:14 Vœrednia19.98 km/h VMAX55.20 km/h Podjazdy720 m
Temp.22.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Mt Coot-tha Challenge 2011
Co roku w marcu odbywa się "Bike Week" podczas, którego są organizowane różne spotkania, przejażdżki. Jednak wszyscy czekają na Mt Coot-tha Challenge czyli 80km trasa dookoła Brisbane, z podjazdem na najwyższy punkt w mieście. W tym roku było kilka opcji do wyboru, jeśli ktoś nie był gotowy na podjazd: Great Brisbane Bike Ride (30 lub 45km), Taste of Tunnel (20km), Family Fun Ride (12km). Organizatorzy tych charytatywnych wydarzeń zawsze przypominają, że to nie są wyścigi tylko przejażdżki.

Start rajdu na South Bank © kosiasz

Nasza trasa prowadziła przez najniższy punkt w mieście w 4.8 km tunelu pod rzeką (60m ppm) i szczyt Mt Coot-tha (287m npm).

Wjazd do tunelu © kosiasz

Ekipa bikestats w Australii © kosiasz

Rajd zaczął się na South Bank, wyruszyliśmy ok 6:30 i po chwili wjechaliśmy do tunelu, po drugiej stronie rzeki wskoczyliśmy na Inner City Bypass, normalnie zamkniętą dla rowerów obwodnicę (tak jak tunel). Po ok 20km zaczął się podjazd na Mt Coot-tha, podczas, którego był mierzony czas. W tym momencie zaczął też na dobre padać deszcz, który wcześniej był jedynie mżawką. W poprzednich latach ok 2.5km 9% podjazd najszybszym zajął 2010 00:06:58, 2009 00:07:09, 2008 00:07:38, jak widać wjazd zajmuje co raz mniej czasu.

Wjazd na szczyt © kosiasz

Zjeżdżając z góry z prędkością ok 40-50 km/h nic nie widzieliśmy, gdyż woda spod kół wpadała prosto w oczy. Po zjeździe czekało nas kolejne 60km, tym razem bardziej płaskie głównie wzdłuż rzeki. Po drodze mieliśmy 3 postoje z różnymi batonami energetycznymi i owocami, kranami z wodą i małymi serwisami rowerowymi.

Na mecie rajdu © kosiasz

Niestety mój licznik nie przetrwał próby deszczowej i się kilka razy wyłączył, dane pożyczam od Piotrka, gdyż całą trasę jechaliśmy razem, jedynie dodaję 5 minut gdy mi uciekł przed niektórymi postojami.

Po rajdzie wskoczyliśmy do kumpla do "The Three Monkeys", gdzie zaserwował na lasagne na odzyskanie sił.

Regeneracja sił © kosiasz

Dystans21.79 km Czas01:08 Vœrednia19.23 km/h VMAX44.40 km/h Podjazdy120 m
Temp.24.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Na Złote Lwy po pracy
Dzisiaj znowu 12 godzin w pracy. W drodze powrotnej zdecydowaliśmy, że przejedziemy się gdzieś na rowerach, trasę dobraliśmy tak, żeby trafić do Polskiego Klubu.

Najpierw wjechaliśmy pod górę do Gladstone Rd, później mostem pieszo-rowerowym do St Lucia, odbiliśmy na Indooroopilly i powrót wzdłuż autostrady Western Freeway.

W Polskim Klubie wzięliśmy sobie gdańskie Złote Lwy, jako, że jeszcze nie mięliśmy okazji ich próbować.

Polish Club in Brisbane © zyla82

Dystans23.51 km Czas01:25 Vœrednia16.60 km/h VMAX40.50 km/h Podjazdy150 m
Temp.23.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Wieczorem po mieście
Po długim dniu w pracy wieczorem padł pomysł na krótką przejażdżkę po mieście. Od razu ułożyłem sobie trasę w głowie i ruszyliśmy.

Rowerem wzdłuż rzeki © kosiasz

Na początek jechaliśmy nad rzeką w West End, pierwszy postój na zdjęcia zrobiliśmy sobie w Kangaroo Point przy klifach obserwując jak ludzie się na nie wspinają. Kilka zdjęć z panoramą miasta i po chwili przekraczamy rzekę przez Story Bridge.

Brisbane City © kosiasz

Dalej prosta do Newstead i powrót nad rzeką przez Teneriffe i New Farm. Kolejną sesję zdjęciową zrobiliśmy koło Story Bridge od strony New Farm.

Story Bridge © kosiasz

Ostatni odcinek przejechaliśmy przez ulice centrum robiąc jeszcze postój koło kangurów. Rzekę z powrotem przekroczyliśmy mostem pieszo-rowerowym Kurilpa Bridge.

Dystans109.42 km Czas05:51 Vœrednia18.70 km/h VMAX46.60 km/h
Temp.28.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Brisbane do Gold Coast
Kategoria Australia, 100 plus
Na dzisiaj zaplanowaliśmy dłuższą wycieczkę na Gold Coast. Już kilka razy przemierzałem tę trasę (tu, tu i tu), ale tym razem pojechałem z Piotrkiem.

W trasie © kosiasz

Wczorajsze wyjście na piwko się troszkę przedłużyło więc dzisiaj wstaliśmy trochę później. Z domu wyjechaliśmy o 7 i ruszyliśmy w kierunku trasy rowerowej prowadzącej wzdłuż autostrady. Myślałem, że jest już skończony brakujący odcinek łączący Brisbane z Gold Coast, ale niestety są pewne opóźnienia i w Logan musieliśmy poszukać alternatywy.

Rowerem wzdłuż autostrady © kosiasz

Queensland to jedyny stan w Australii, w którym nie można jeździć rowerem po autostradach.

Zakaz jazdy © kosiasz

W Daisy Hill, po 30km zrobiliśmy sobie postój na śniadanie. Szybka kanapka z Subway i mogliśmy jechać dalej. Od Beenleigh trasa prowadzi drogami serwisowymi autostrady.

Kaktus © kosiasz

Trasa na Gold Coast © kosiasz

W pewnym momencie zobaczyliśmy szyld "Continental Deli" i jako smakosze giętej musieliśmy sprawdzić asortyment sklepu. Przy okazji trafiliśmy tam na "Porsche Breakfast".

Porsche Breakfast © kosiasz

Wraz z kolejnymi kilometrami słońce dawało się coraz bardziej we znaki i musieliśmy zrobić sobie odpoczynek nad kanałkiem przy lokalnym bazarku na początku Gold Coast.

Odpoczynek nad kanałkiem © kosiasz

Później wjechaliśmy nad ocean. Dojechaliśmy do Surfers Paradise, gdzie trafiliśmy na występ azjatyckiego zespołu, przy okazji wzięliśmy mapki rowerowe Gold Coast z informacji turystycznej.

Pelikany nad oceanem © kosiasz

Bikestats nad Pacyfikiem © kosiasz

Azjatycka muzyka © kosiasz

Na tronie © kosiasz

Na obiad zatrzymaliśmy się w dzielnicy Broadbeach, gdzie miałem okazję kiedyś mieszkać. Po zregenerowaniu sił pojechaliśmy do stacji kolejowej w Nerang, gdzie złapaliśmy pociąg powrotny do Brisbane.

Dystans34.88 km Czas01:56 Vœrednia18.04 km/h VMAX51.20 km/h Podjazdy240 m
Temp.23.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Po pracy nocą
Dzisiaj w pracy byliśmy tylko 11 godzin więc w domu tylko szybki posiłek i na rowery.

Postanowiliśmy odwiedzić Rodzinkę Piotrka, pojechaliśmy przez Indooroopilly do Chapel Hill. Powrót był wzdłuż Western Freeway.

Mamy już plan na weekend, tj pierwsza setka w tym roku i może w niedzielę weźmiemy udział w rajdzie na orientację. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dystans15.28 km Czas00:55 Vœrednia16.67 km/h VMAX44.40 km/h
Krótka śródmiejska pętla
Trzeci współlokator zakupił w końcu rower więc pomimo 12 godzin w pracy postanowiliśmy pokazać mu okolice jakiej nie mógł poznać na pieszo czy autobusem.

Zatrzymaliśmy się na zdjęcie grupowe z panoramą miasta w tle. Zrobiliśmy sobie też postoje przy Uniwersytecie, żeby popatrzeć na mecz piłki nożnej dziewczyn i po chwili innej grupy grającej w netball.

Trzej muszkieterowie z West Endu © zyla82
Dystans6.88 km Czas00:20 Vœrednia20.64 km/h VMAX21.00 km/h
West End
Po ciężkiej sobotniej nocy dzisiaj postanowiliśmy się krótko przejechać do "Powerhouse" na kabarety. Niestety od początku Piotrka rower wydawał dziwnie dźwięki więc żeby nie ryzykować zawróciliśmy do domu.