Dystans100.26 km Czas04:53 Vœrednia20.53 km/h VMAX55.43 km/h Podjazdy450 m
Têtnoœr.128 TêtnoMAX164 Kalorie 2467 kcal Temp.20.0 °C SprzêtFelt Z95
Z Rzeszowa do Sandomierza
Kategoria Zalicz Gminę, 100 plus
Po czwartku z pracą i zwiedzaniem Rzeszowa, w piątek miałem pojechać tylko do Łańcuta i tam spotkać się z Moniką, spakować rower do bagażnika i wrócić do Warszawy. Jednak, patrząc na moją mapę rowerową i zaliczonych gmin, pomyślałem, że może pojadę do Sandomierza przez Stalową Wolę, żeby połączyć Rzeszów z trasą po Roztoczu, którą przejechałem w 2008. Jak pomyślałem, tak zrobiłem.

W piątek rano po śniadaniu wsiadłem na rower i ruszyłem w kierunku Stalowej Woli. Pierwsze 12km do Głogowa Małopolskiego prowadziło początkowo przez miasto, a później krajową 9. Dalej trasa prowadziła już w większości lokalnymi drogami. Tego dnia nie było wiele atrakcji po drodze, przejeżdżałem przez mniejsze miejscowości. Deszcz pojawiał się raz na jakiś czas, ale pokropiło z 5 minut i przestawało, pogoda zupełnie inna niż w Warszawie, gdzie padało. Jedynie problemem był wiatr z północnego-zachodu, ale też były spore odcinki, gdy się uspokajał więc dało radę jechać.

Pierwszy i jedyny dłuższy postój zrobiłem w Stalowej Woli, a dokładniej dzielnicy Rozwadów. Zatrzymałem się w Muzeum Regionalnym. Miałem zapas czasu więc zwiedziłem wystawę, aby dowiedzieć się więcej o okolicy zanim powstała Stalowa Wola. W Muzeum była też kawiarnia więc napiłem się kawy i ruszyłem w drogę do Sandomierza. Jak wyjeżdżałem, Monika dała mi znać, że rusza samochodem z Rzeszowa.

Do Sandomierza dojechaliśmy w tym samym czasie, ja jeszcze tylko musiałem/chciałem dokręcić 2 km, żeby było 100km na liczniku.

16 km tuż za Głogowem Małopolskim

30 km kościół w Woli Raniżowskiej

42 km kościół w Spiach

70 km dawny budynek sądu w Rozwadowie (Stalowej Woli)

71 km Muzeum Regionalne w Pałacu Lubomirskich w Rozwadowie (Stalowej Woli)

71 km Muzeum Regionalne w Rozwadowie (Stalowej Woli)

78km okolice Kotowej Woli

92 km kościół Świętej Rodziny w Trześni

100 km rynek w Sandomierzu

100 km Stare Miasto w Sandomierzu

Nowe gminy przejechane: Głogów Małopolski, Raniżów, Dzikowiec, Bojanów, Zaleszany, Gorzyce, Sandomierz