Dystans52.76 km Teren20.00 km Czas03:39 Vœrednia14.45 km/h VMAX55.30 km/h Podjazdy510 m
Temp.18.0 °C SprzêtSpecialized Rockhopper Expert
Niedziela na Straddie
Dzisiaj wybrałem się z Pedrosem i Martą na trzecią największą na świecie wyspę piaskową. Pobudka wczesna o 5 (tzn taka jak codziennie do pracy), samochód zostawiliśmy na parkingu w Cleveland, a o 7 płynęliśmy już promem na North Stradbroke Island.

Na początek pojechaliśmy nad jezioro Brown Lake, gdzie mieliśmy śniadanie. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy dalej w drogę.

W drodze do Brown Lake na North Stradbroke Island © kosiasz

Relaks nad Brown Lake © kosiasz

Kolejne ok 5 km jechaliśmy asfaltem w poprzek wyspy i wtedy odbiliśmy nad kolejne jezioro, tym razem Blue Lake.

Nad Blue Lake © kosiasz

Na trzeciej największej na świecie wyspie piaskowej © kosiasz

Po kolejnych kilku kilometrach zobaczyliśmy już ocean, najpierw trzeba było przejść przez grząski piasek, ale na plaży był już mocno ubity, stąd też wiele samochodów na nim.

10km na plaży © kosiasz

Eksploracja wydm © kosiasz

Plażą jechaliśmy ok 10km. Gdy dojechaliśmy do miejscowości Point Lookout, chcieliśmy się wykąpać w oceanie, do czego sprzyjała pogoda. Niestety akurat dzisiaj rekiny miały łatwą wyżerkę, ławica ryb wpłynęła do zatoki, a stado rekinów podpływało co chwilę, żeby zaspokoić swój głód.

Uwaga na rekiny! © kosiasz

Rekiny na wyżerce © kosiasz

Sesja na skałkach © kosiasz

Po chwili, sami zgłodnieliśmy i poszliśmy na lunch do smażalni ryb. Po posiłku wybraliśmy się na spacer wokół przepięknego North Gorge.

Odpoczynek nad oceanem © kosiasz

North Stradbroke Island © kosiasz

Zdobywcy © kosiasz

Kolejny etap na rowerach to powrót do Dunwich, gdzie napiliśmy się piwka na zmęczone mięśnie.